Active in the USA

  • Hello,
    My German is not very good so please excuse my post in English. Also, upon registering, the location of USA was not provided (probably because this is an EU site!) I thought I should represent as the count here is lower than in the past it seems? Anyway, I enjoy this site and my son drives a 1991 limo and I have a 1992 Touring which we enjoy very much and can speak for the enthusiasm here in the USA.
    Best Regards,
    Peter

  • Hi there, Peter
    and a very warm welcome to this community and forum:DD:


    I can see your car being registered on 'mregistry' :idea:
    Would it be 'ok' with you for me to enter a link to the 'mregistry'-registration here,
    so that who is interested can see a picture of your car ?
    Many thanks for any contribition to this forum and my sincere respect
    to bring this car to the US after all the
    trouble and unfortunate experience you had in Stockholm with the
    other car (E34 M5touring) purchased in Finland.


    B.t.w. meanwhile BL01514 ex Norway has also found a way 'over the pond'.
    Do you by any chance have any contact with Brian (Fort Worth, TX.) ?


    Am I correct to assume that the 3rd brake light is mandatory in the US ?
    and thus I will have a question to you on the subject.


    brgds
    Karl

  • Ist der Kombi ein Grauimport ? Weil der 3.8er wurde in USA nie offiziell angeboten.

    Die BMW-Horde: 525iT (01-12) - 540iT (07-heute) - 540iA (09-heute) - 528iT (10-heute)


    Haftungsausschluss: Alle gemachten Aussagen stellen lediglich die Sichtweise des Autors anhand der vorliegenden Informationen dar. Der Autor übernimmt keinerlei Haftung für die Befolgung gemachter Ratschläge und Hinweise. Jeder Halter ist für die Sicherheit seines Fahrzeuges vollumfänglich selbst verantwortlich und handelt somit immer eigenverantwortlich.

  • Ist der Kombi ein Grauimport ? Weil der 3.8er wurde in USA nie offiziell angeboten.


    -
    COB@
    Die Antwort ist, ja und ja, stimmt und richtig.
    Nachdem inzwischen für sehr viele dieser Fzg die 20 Jahre Regel geltend
    gemacht werden kann, ist es jetzt einfacher und günstiger mit einem Import in die USA.
    Bei den Importen in den Jahren davor (ca. 20 E34 M5touring) konnte
    eine US-Zulassung (je nach US-Statt), USD 6.000 bis USD 10.000 kosten
    und bis zu 12 Monaten dauern.
    D.h. die Zulassung, also die Erfüllung der EPA/DOT Vorschriften !!
    Davor dann ,nur‘ noch der Einkauf, der Transport in die USA und die
    Verzollung/Einfuhr !!! Man sieht, da gehört ,ne Menge ,will haben‘ und
    einiges mehr dazu um so ein Projekt durchzuziehen. Hut ab !!
    Inzwischen laufen ca. 25 E34 M5touring in den USA.


    Correct and true. Still, there are appr. 25x E34 M5tourings running in the US.
    Most of them privately imported with a huge investment and effort to pass
    EPA/DOT regulations. Meanwhile many cars are qualified under the 20 years rule,
    which makes an import to the US considerably smoother.

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